"Promiň, volá šéf, to musím zvednout..." Opravdu? Je Váš šéf snad tak šílený, že Vám utrhne hlavu, když mu zavoláte zpět později? Myslím, že ne!
"Jsem na jednání, teď nemůžu"..."Aha? A proč to tedy zvedáš, vždyť mi můžeš pak zavolat zpátky.."
Jak je možné, že má telefon takovou moc? Vidím to dnes a denně. Lidé jdou na oběd nebo meeting, ale jak zvoní telefon, jakoby přestal existovat svět, musí se to vyřídit teď hned!
Problém je v tom, že když zvednete telefon uprostřed osobního setkání, naprosto ztratíte focus. Zároveň se za tak krátkou chvíli nedokážete zkoncentrovat na téma telefonátu. Takže člověku v telefonu se nebudete věnovat, jak by si zasloužil. Zatímco lidem, se kterými sedíte u stolu, dáváte najevo, že pro vás nejsou tolik důležití. Zároveň vidí, že neumíte říct "ne", že se tolik bojíte nadřízeného, že to nedokážete nezvednout. Takže vy je nerespektujete a ještě ztrácíte respekt. To je docela blbá situace, nebo ne?
A ať už volá šéf, kolega, podřízený nebo klient, tímto dáváte najevo "já jsem k dispozici kdykoliv" a šijete si na sebe nesmyslný bič. Krásně o tom také mluví Simon Sinek: http://pos.li/2773mv Mějte krásný víkend a odložte ten telefon na chvíli.