Každý, kdo říká něco negativního o svojí konkurenci, tím ve skutečnosti dává najevo tři věci o sobě:
1) Nemám nic lepšího, co říct, než tohle
2) Konkurence, o které mluvím, má něco, co já nemám (a nedokážu se s tím vyrovnat)
3) Obchodní etiku neznám a ani mě nezajímá, ale jinak jsem "super" a hlavně "držím slovo"
Pokud je na stole otázka "v čem jste lepší než konkurence", měli byste toho mít tolik, co říci, že na konkurenci zákazník zapomene. Pokud začnete mluvit na úkor konkurence, mluvíte ve skutečnosti na úkor sebe.
Od slov k činům: Čím více řešíte konkurenci, tím méně času máte na sebe a váš business zpomaluje. Znát konkurenci? Ano. Učit se od ní, inspirovat se? Ano. Bojovat proti ní? Google a Microsoft proti sobě také bojovali, ale pro samý boj tak trochu přehlédli Apple, který se místo na zápas soustředil na sebe a dosáhl v roce 2013 dominantního postavení na trhu.
Tak jak to uděláme? Budeme si kazit image a ztrácet čas nebo se zakousneme do svojí práce a něco opravdu dokážeme?