V open spacu firmy chybí zdi, časem padají i zábrany. Jsme lidé a potřebujeme spolu mluvit. Ne každý však dokáže odhadnout hranice komunikace. A pokud tam sedí všichni včetně managerů, je povinností managerů udržet hranici na adekvátní míře. Co se může stát?
Někdo začne někoho pomlouvat
Kolega začne řvát na kolegyni (ženu, takže on se chová jako hovado)
Začne se mluvit (hodně) sprostě
Někdo začne nadávat na situaci ve firmě
Začnou se drbat "vyšší patra"
A teď možná máte takový ten pocit: "Já tu nejsem, hlavně ať si mě nikdo nevšimne, nasadím si sluchátka". Ne! Manager MUSÍ okamžitě zasáhnout. A tím nemyslím vyletět a všechny srovnat do latě. Diplomaticky.
Někdy možná někoho rázně zchladit vysvětlením, někdy upozornit na situaci a její důsledky na celý tým, jindy převést fokus jinam. U konfliktních situací musí VŽDY reagovat. V opačném případě s tím tiše souhlasí a nenápadně, ale brutálně, ztrácí respekt. Nemluvě o morálce týmu a poklesu motivace a výkonnosti.
Ono se to může zdát jako prkotina, ale opak je pravdou. Sranda, uvolněná atmosféra, to je OK. Shazovat kolegy nebo práci celé firmy už ne.
Tým se musí vzájemně respektovat a někteří lidé se to ještě potřebují doučit. Opravdový #leader si to bere za své. A #hr ho v tom podpoří.