Vymýšlet nové nápady na business, produkty, nová řešení problémů nebo nové appky je zábavná kreativní činnost. Foundeři startupů nebo zakladatele firem tak v životě nacházejí to, co je baví a co jim dává smysl.
Firma se někdy přirovnává k vlastnímu ditěti a je to trefné. Je to nádherný mix brutálního "záhulu" s radostí. Narozdíl od dítěte, které jistě nechcete hodit do džungle, ať si poradí, nebo před nějakou pomyslnou komisi psychologů a doktorů, aby vám ho zkritizovali, u firmy musíte dělat pravý opak.
Džunglí je trh a komisí jsou zákazníci. A vy chcete vědět, jak na tom jste. Potřebujete si tím projít a příjemné to vždycky nebude.
Když začnete poprvé váš produkt prodávat, budete odmítání. A až budete jedničkou na trhu, i potom vás bude řada zákazníků odmítat. Tak to prostě je. To ale neznamená, že se raději budete další měsíc věnovat psaní business plánu a strategii. Prostě do toho musíte vlítnout, obrnit se a prodávat. Neprezentujte, co váš produkt umí, ale ptejte se zákazníka, co chce a co potřebuje. Dejte mu to a časem někdo z nich "zabere".
Mít nakreslené obláčky (business plán) je nutné, ale stát na zemi a prodírat se bahnem je nevyhnutelné. Čím dřív se do toho pustíte, tím dřív se z něj vyhrabete a začnete opravdu stoupat.