Od malička jsem vnímal chování lidí, sledoval jejich obličeje, výrazy, emoce. Říkal jsem si, že jsem tím asi "divnej" a moc jsem s tím nepracoval. Jednoho dne jsem si přečetl životopis Brada Pitta, který popisoval, jak od dětství trávil čekání sledováním lidí a přemýšlením, jací asi jsou, co řeší, jak se cítí. Na kurzech rétoriky, kde nás Renata Bulvová neustále vedla k všímavosti vůči detailům, mi došlo, že to vnímám správně. Na lekcích herectví pak byla první informace, že je to o "mikrovýrazech" v obličeji. Ty dělají herce mistrem. Totéž platí pro obchod a vyjednávání.
Podívejme se, jak "nevšímavost" způsobí, že neprodáte:
1. Prezentujete svoji firmu, zákazník ťuká propiskou, vrtí se. Zastavíte, zeptáte se na něco? Nebo jedete dál? Vidíte to vůbec??
2. Když zmíníte jedno konkrétní řešení zákazníkovi situace, on lehce zvedne obočí, nadechne se, aby vám decentně vstoupil do řeči a hned na to navázal. Přidáte na hlasitosti a začnete popisovat další produkt nebo ho necháte mluvit o jeho nejvíce aktuálním problému?
3. Pokládáte otázku "Chápete to?" nebo "Vysvětlil jsem to dobře?" Vnímáte rozdíl, která otázka je víc diplmatická?
Jak se s Vámi zákazník cítí má velký vliv na to, zda prodáte. A aby se cítil dobře, je třeba být všímavý.